Helsa Week - dzień pierwszy

Moi drodzy, mogę oficjalnie ogłosić, że zaczął się nasz ulubiony tydzień w roku! Od 20 do 26 kwietnia trwa Helsa Week, czyli Tydzień Helsy. To właśnie w tym okresie fani Krainy Lodu z całego świata jednoczą się i prężnie tworzą prace na zadany temat. Zainteresowanych zapraszam TUTAJ. Ja także postanowiłam do tego dołączyć. Przez najbliższy tydzień będę codziennie wstawiała swoje "wypociny" ;-), a na koniec podzielę się z Wami swoją listą najlepszych, według mnie, prac innych artystów. 

Dzisiejszy temat to ZAMIANA. Stworzyłam w tym celu drabble. 

Miłego czytania!

"Nadszedł czas, synu."

Król Hans z Nasturii - ukochany, najstarszy syn Anaillise i Haralda. W wieku dwudziestu jeden lat, po abdykacji rodziców zakłada koronę. Planuje powiększyć potęgę królestwa.

"Niech nie wie nikt."

Księżniczka Elsa z Arendelle - najmłodsza z trzynastu córek Iduny i Agnarra. W wieku dziewiętnastu lat ucieka z królestwa. Chce przestać ukrywać swoją moc.

Spotykają się na jego balu koronacyjnym. Czy jej wyjątkowy dar i jego ambicja stworzą coś niezwykłego?

- Byłam tylko nikomu niepotrzebnym problemem. Kazali mi się ukrywać. Mówili, że jestem potworem.

- Zapłacą za to co ci zrobili. Podbijemy Arendelle. Razem. A ty będziesz nim władać u mego boku.


Krótkie, ale mam nadzieję, że treściwe. Moja ZAMIANA polegała na pozycji i sytuacji rodzinnej. Hans stał się najstarszym z dwójki synów, a Elsa - najmłodszą z trzynastki córek. Hans jest królem, a Elsa - księżniczką.

A teraz słówko wytłumaczenia:
Hans był najstarszym synem, więc ojciec od dziecka poświęcał mu dużo uwagi i przygotowywał go do objęcia tronu. Nauczył go także miłości do ojczyzny, a przy tym lekkiego poczucia wyższości nad innymi narodami. Gdy Hans osiąga odpowiedni wiek, król Harald i królowa Anaillise oddają mu tron. Młody władca o wielkich ambicjach, chcąc zaimponować ojcu, a także umocnić swoją pozycję na arenie między narodowej, postanawia rozpocząć podbój okolicznych ziem. W ten sposób chciałam oddać charakter Hansa, który (nie oszukujmy się) pragnie władzy. Nasturia to dla niego za mało. Chce coraz więcej i więcej. Na przyjęciu koronacyjnym (tutaj nawiązanie do filmu) poznaje Elsę. Dziewczyna jest księżniczką Arendelle i najmłodszą z trzynastu córek. Z powodu swoich mocy była prześladowana przez rodzinę. W końcu postanawia uciec. Przypadkiem trafia do nasturiańskiego zamku. Hans jest oczarowany tajemniczą czarodziejką, a Elsa jest szczęśliwa, że on akceptuje jej dar. Po usłyszeniu historii dziewczyny, młody król postanawia podbić Arendelle. Spełnia tym samym dwa cele - rozszerza granice Nasturii oraz mści się na oprawcach swojej nowej ukochanej.

Dajcie mi znać w komentarzach, czy cieszycie się z rozpoczęcia Helsa Weeku!
Do zobaczenia jutro!

#helsaweek #helsaweek2020




Komentarze

  1. O rany, nie wiedziałam, że takie rzeczy jak Helsaweek jeszcze funkcjonują! o_O Super ^^

    Nie wiem, dlaczego, ale skojarzyło mi się to trochę z Mroczną baśnią - może przez to, że Elsa jeszcze jako księżniczka poznała Hansa? (Swoją drogą jestem ciekawa twojej opinii o tej książce, niecierpliwie na nią czekam :))

    W każdym razie bardzo spodobał mi się ten zwrot akcji, że nie dość, że ich role są odwrócone - Hans jest najstarszy, Elsa najmłodsza - to pojawia się jeszcze motyw zemsty. Brzmi bardzo mrocznie i zdecydowanie jak coś, o czym chciałabym przeczytać więcej! ❤︎

    [arnadalr]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Helsa Week nadal jest "żywy". Też bardzo mnie to cieszy. Co więcej, w maju jest Hans Week. To świetna sprawa, że fandom Frozen nie umiera, tylko nadal prężnie działa.
      Opinia o książce pojawi się już niedługo. Myślę, że na początku czerwca (haha no może to nie jest znowu tak "niedługo). Po prostu strasznie długo mi zajęło, żeby się za nią wziąć. Ale czytam, czytam i na razie kocham.
      Mnie również spodobał się ten motyw i kto wie, może kiedyś go rozwinę. Niekoniecznie w jakiejś najbliższej przyszłości, ale później. Może właśnie na Hans Week.

      Usuń
    2. Ja ostatnio praktycznie nie korzystam z tumblra, jestem tylko ewentualnie na instagramie - i sporadycznie tutaj (czyt.: jak ty coś dodasz, ewentualnie w - oby niedalekiej - przyszłości kiedy ja coś dodam :D) i totalnie nie jestem na bieżąco, ale kiedy ostatnio tam byłam, fandom Kristanny praktycznie zamilkł po premierze dwójki. Fajnie, że chociaż z Helsy coś zostało :D

      To niecierpliwie czekam na wpis dotyczący Mrocznej baśni - i w ogóle mam nadzieję, że w tygodniu Hansa też weźmiesz udział, bo podejrzewam, że prompty będą równie ciekawe ♥

      Usuń
    3. Ja się tylko wtrącę i powiem, że bardzo miło widzieć jak ludzie z polskiego fandomu też biorą udział w Helsaweeku bo na discordowym serwerze Helsy to chyba tylko ja jestem z Polski :c

      Usuń
    4. O jejku! Dopiero teraz zobaczyłam Twój komentarz. Ja na Discordzie faktycznie nie jestem, ale widać, że polska Helsa powoli umiera. Ja na razie nie zamierzam przestać pisać, także zachęcam do odwiedzania bloga. Miło, że są jeszcze inni fani Helsy!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Rozdział 6 - Świąteczny

Rozdział 1

Rozdział 2